Bij Birchbox, de Amerikaanse abonnementsdienst voor make-upproducten, gaan 15 procent van de banen verdwijnen. Daarnaast is ook besloten om alle activiteiten in Canada stop te zetten. Birchbox hoopt zo met winst aan te knopen.
“Markt eist winst”
Door de beslissing zullen ongeveer 45 van de in totaal 300 werknemers van het bedrijf verdwijnen. “De besparingen die we vandaag doen, zullen ons in staat stellen om te herinvesteren in onze grootste opportuniteiten en om sneller te groeien in de toekomst”, zegt Katia Beachamp, medeoprichter en CEO van Birchbox, aan Bloomberg. “Onze visie is altijd geweest om een onafhankelijk bedrijf te creëren en de huidige markt eist dat we dit jaar winstgevend zijn.”
Birchbox werd in 2010 opgericht als abonnementsdienst, maar beschikt tegenwoordig ook al over fysieke winkels in New York en Washington. Naast de Verenigde Staten is het ook te vinden in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Belgie en tot voor kort ook in Canada.