Het Belgische online koopjesplatform Outspot.be heeft zopas zijn 500.000ste lid verwelkomd. Daarmee blijft de koopjessite voor vrijetijdsactiviteiten, met hoofdzetel in Nazareth bij Gent, erg snel groeien.
Een analyse van dat ruim half miljoen leden leert dat er quasi even veel mannen als vrouwen lid zijn in de leeftijdsgroep 18 tot 65 jaar, maar dat het vooral de dames zijn die het vaakst tot een aankoop overgaan, in een verhouding van 39% mannen tot 61% vrouwen. De 40- tot 44-jarigen zijn het ruimst vertegenwoordigd, met een piek van 16%, gevolgd door de categorieën 30-34, 35-39 en 45-49, elk goed voor nog eens circa 14% van de leden.
Outspot.be, een soort van ‘lokale Groupon’, biedt zijn leden meermaals per week via mail een unieke belevenis aan met een korting tot soms 80%. Vooral restaurantbezoekjes, verwenbeurten in beauty- en wellnesscentra en uitstapjes met de kinderen scoren goed.