Opsporing verzocht
Op de nacht van donderdag op vrijdag werd een mysterieuze verdwijning gesignaleerd: de letter ‘B’ uit het logo van Bel&Bo was spoorloos verdwenen van de gevel van de Bel&Bo-winkel van Denderleeuw. Meteen volgde een persbericht vanwege het bedrijf en algauw regende het verbolgen reacties van consumenten: “Wie steelt nou een gevelletter?”
Met een heus ‘opsporingsbericht’ (gezocht: letter ‘B’ in groen gestreept jasje en 2,5 jaar jong) maakt Bel&Bo vandaag echter duidelijk waar het in werkelijkheid om gaat: de officiële medialancering van de webshop van het bedrijf.
Webshop na zes maanden lanceringsklaar
Nieuw is de webshop nochtans allesbehalve: de online winkel is al sinds 1 oktober 2012 operationeel. “De afgelopen zes maanden is de webshop stap voor stap op maat ontwikkeld. Ondertussen zijn ook de kinderziektes er uitgefilterd, dus zijn we nu klaar voor een grootschalige actie”, legt CEO Michel Delfosse uit waarom de lanceringscampagne nu pas plaatsvindt.
In die zes maanden heeft Bel&Bo naar eigen zeggen ook al veel geleerd van de online ervaringen: “Wij zijn blij de sprong reeds genomen te hebben: we zien ongetwijfeld al de meerwaarde. Enerzijds merken wij online de echte internetshopper aan te trekken, wat een nieuwe markt voor ons is, terwijl we anderzijds ook zien we dat onze klanten de webshop gaan gebruiken als catalogus en inspiratiebron om vervolgens in hun vertrouwde winkelpunt te komen passen”, aldus nog Michel Delfosse.
De modeketen kiest online voor een complementaire benadering. Zo worden de online bestelde pakketjes in de winkels zelf gemaakt en kan de klant dankzij de ‘Shop in the Shop’-formule ontbrekende artikelen en maten vooralsnog bestellen en thuis laten leveren.