“Beacons zijn de toekomst”
Volgens het onderzoek zijn er 19 keer meer interacties – waaronder de onderzoekers verstaan: het opnemen van een product en de barcode scannen – met geadverteerde producten, wordt een app in een winkel 16,5 keer meer gebruikt en zijn shoppers 6,4 keer meer geneigd om een app van een winkel te houden als ze zo boodschappen van beacons kunnen ontvangen.
InMarket bekeek voor zijn studie het gedrag van 25.000 shoppers gedurende dertig dagen. Dat bedrijf is zelf gespecialiseerd in het ontwikkelen van beacons. “Het is het eerste onderzoek op grote schaal dat aangeeft dat beacons de toekomst zijn, als ze juist worden geïmplementeerd door de gebruikers“, zegt inMarket-ceo Todd Dipaola dan ook aan Techcrunch.
Volgens hem zal de smartphone bij klanten dan de functie van een soort conciërge invullen, die hen helpt de juiste producten te vinden en tegelijk extra info geeft. Retailers die de beacons gebruiken om gewoon zoveel mogelijk advertenties te versturen, zullen eerder weinig positieve effecten ondervinden van het gebruik.