De Britse witgoedwebshop AO World heeft het voorbije kwartaal zijn omzet op het Europese vasteland weten te verdubbelen en wil die Europese uitbreiding nog versnellen.
Weinig problemen met Brexit
Momenteel is AO World te vinden in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland. Daar moeten volgens topman John Roberts zo snel mogelijk nog enkele markten bij komen. Vorige maand maakte AO World nog bekend dat ondanks de stijgende omzet er nog steeds sprake is van verlies. Dat heeft vooral te maken met de investeringen die het bedrijf heeft moeten maken in Nederland en Duitsland. Zo heeft het onlangs een nieuw distributiecentrum in gebruik genomen in het Duitse Bergheim.
De online retailer zegt wel weinig effect te ondervinden van de Brexit: “Als je een wasmachine nodig hebt, dan heb je een wasmachine nodig. Het is een noodzakelijke aankoop, dus ik denk dat we op een bepaalde manier afgezonderd zijn van de effecten van de Brexit”, zegt Roberts aan de Financial Times. De omzet in het Verenigd Koninkrijk in het voorbije kwartaal ging er dan ook met 25% op vooruit.