Nederlandstalige klanten van Amazon.de kunnen voortaan de website ook in de eigen taal bezoeken. Ook de klantenservice is voortaan in het Nederlands bereikbaar.
“Nog toegankelijker”
“We zijn verheugd dat we Amazon.de nog toegankelijker kunnen maken voor onze Nederlandstalige klanten, die nu in het Nederlands kunnen winkelen”, aldus Ralf Kleber, country manager bij Amazon.de. “Dit brengt ons een stap dichter bij onze visie om klanten te kunnen helpen om alles te kopen wat ze zoeken op al onze Europese websites, zonder barrières.”
Momenteel zijn de navigatie op de website, de klantenservice, de meest gebruikte hulppagina’s, de accountpagina en de bestel- en verzendinformatie allemaal al beschikbaar in het Nederlands. Daarnaast werden ook al miljoenen productnamen vertaald in het Nederlands en dat aantal zal de komende tijd nog verder oplopen.
Om de taal van de webshop aan te passen, moeten bezoekers enkel de wereldbol bovenaan de pagina aanklikken en kiezen voor het Nederlands. Het is de tweede keer dat Amazon.de wordt vertaald naar een andere taal: in 2015 werd er ook al een Engelstalige versie gecreëerd. Amazon hoopt dankzij de vertaling vooral klanten in Nederland aan te trekken.