Integreren online en offline in de bloemetjes gezet
Met de uitreiking van de gloednieuwe ‘Omni-Channel Award’ wilde RetailDetail een retailer bekronen die bijzondere inspanningen levert om een omnichannelstrategie uit te werken en te implementeren. Een jury, voor deze eerste editie samengesteld uit de redactie van RetailDetail en prof. Gino Van Ossel (Vlerick Business School), selecteerde daarom drie retailers die voorop lopen inzake omnichannel: AS Adventure, Hunkemöller en Vanden Borre.
Het aanwezige publiek van retailprofessionals verkoos uiteindelijk de ominchannelstrategie van AS Adventure. Topman Dominique Motte nam de prijs trots in ontvangst en beklemtoonde dat het bedrijf met zijn omnichannelstrategie “niet de diverse kanalen wil benadrukken, maar net het onderscheid ertussen wil wegwerken.”
“Het perfecte huwelijk”
“Hoofdzaak voor de klant is uiteindelijk enkel het comfort van optimale beschikbaarheid van advies, informatie en producten op elke plaats en elk moment. En dàt is de basis van een inspirerende shopping experience met maximale voldoening”, aldus Motte.
Zo biedt AS Adventure een ‘click & collect’-service aan, waarbij de klant online zoekt, maar koopt en wordt geadviseerd in de winkel. Wie daarentegen in de winkel op zoek gaat, kan er evengoed online kopen, dankzij de interactieve schermen in de shops.
“Het perfecte huwelijk tussen functioneel gemak online en persoonlijke service in winkels, die hun centrale rol behouden”, besluit Dominique Motte: een oordeel waarmee collega’s en specialisten het op het congres duidelijk eens bleken te zijn.
v:* {behavior:url(#default#VML);}
o:* {behavior:url(#default#VML);}
w:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}