Vermijd gefrustreerde klanten
Wat doe je als fabrikant of leverancier als je maar een beperkt aanbod hebt? Zorg je voor een toeloop naar het winkelpunt, waarna een hele boel kandidaat-kopers gefrustreerd moeten afdruipen omdat ze te laat kwamen of hun maat niet vonden?
Om dit te vermijden, liet Adidas een app ontwikkelen. Consumenten kunnen er aanklikken of ze een bepaald paar schoenen in hun maat willen reserveren. Doen ze dat, dan kunnen ze nadien een afspraak maken om de schoenen te passen en te betalen op het ogenblik dat die effectief in een nabijgelegen winkelpunt aanwezig zijn. Ze hoeven dus niet meer erg vroeg het bed uit om aan te schuiven en vervolgens alsnog hun deal te missen.
Geolocatie biedt extra mogelijkheden
Adidas kan daarbij voorts gebruik maken van geolocatie. Het sportmerk kan het aanbod immers beperken tot een bepaalde stad of regio.
De werkwijze laat zo ook toe om alle klanten op dezelfde manier te behandelen. Bovendien kunnen de klanten die naast de aanbieding grepen via de app andere voorstellen worden gedaan.