Afhaalpunten scoren veel punten
Heb je als consument een pakje op te halen? Of stuur je als webhandelaar dagelijks vele pakjes uit? Via bpost kan je terecht bij maar liefst 1.250 afhaalpunten, met stip het grootste netwerk van België. Onder de 1.250 locaties zijn uiteraard veel postkantoren, maar er zitten ook postpunten, bij zoals supermarkten, krantenwinkels of tankstations.
“De praktische ligging van onze afhaalpunten is een grote troef. Er is altijd een afhaalpunt beschikbaar op minder dan 5 kilometer van haast elke woning in ons land”, zegt Olivier Sepulchre, Marketing Director Parcels bij bpost.
Ook de flexibele openingsuren spelen in het voordeel van de klant. Verscheidene afhaalpunten zijn ’s avonds geopend en meer dan 1.000 afhaalpunten gooien hun deuren op zaterdag open. Een minderheid van 70 afhaalpunten zet zelfs zijn zondagse rust opzij. Zodra het bewuste pakje is aangekomen, worden de klanten gratis per sms of e-mail verwittigd. Elk pakje blijft 15 dagen beschikbaar in het afhaalpunt.
Ook levering aan het eigen winkelpunt
Daarnaast pakt bpost als enige pakjesleverancier in België uit met een extra service: 135 pakjesautomaten. Deze onbemande kluisjes worden strategisch geplaatst op drukke locaties, zoals stations, supermarkten of parkings. In tegenstelling tot de gewone afhaalpunten zijn de pakjesautomaten zelfs 24 uur op 24, 7 dagen op 7 geopend. De e-shopper kan dus als een wervelwind zijn online buit ophalen.
Ten slotte kan een webshop online bestelde pakjes ook in een eigen fysiek winkelpunt laten leveren door bpost. Onderzoek toonde namelijk aan dat 50% van alle onlineshoppers al eens een bestelling ophaalde in een winkelpunt van de webshop. Webhandelaars die dat moeilijk zelf gebolwerkt krijgen, kunnen rekenen op logistieke steun van bpost.