Lidl-huisstijl met Tomorrowland-stempel
Dat inpassen gebeurde ook letterlijk: Lidl zocht en vond een evenwicht tussen de huisstijl van Tomorrowland en de eigen vastgehouden lijn. “Voor ons was het zaak om de winkel zo Lidl als mogelijk te maken. Daarom hebben we bewust onze eigen winkelrekken gebruikt”, zei persverantwoordelijke Pieterjan Rynwalt daarover.
Ook andere winkelelementen, zoals de broodafdeling met afbakovens, waren echte Lidl-exemplaren. Qua sfeer wilde Lidl de tv-spots rond groente en fruit benaderen, “vandaar dat we ook de luifel en de lampen op Tomorrowland hebben geplaatst. Dat brengt extra sfeer, zeker in de avond en nacht – wanneer we ook open zijn”, aldus Rynwalt.
De invloed van Tomorrowland zit dan weer in de branding: zo is alle communicatie in het Engels en volgens de dromerige, fleurige stijl die het festival kenmerkt. “Voor ons is dit festival in de eerste plaats een kennismaking met de klant van morgen, iemand die misschien nog niet vaak genoeg bij ons komt winkelen of ons zelfs nog niet kent”, klinkt het bij Lidl.
Om zichzelf én zijn speciale barbecue-assortiment onder de aandacht te brengen, kleedde Lidl ook een BBQ-zone aan op de camping. Twee professionals maakten daar het aangekochte vlees klaar, al waren er ook een aantal barbecuestellen voor festivalgangers die het heft toch liever zélf in handen hielden.
Hongerig naar foto’s van de supermarkt en de barbecuezone? Klik dan verder naar de fotoreportage op onze Facebook-pagina.