Sterke groei Nestlé Waters
De helft van de groei binnen Nestlé was te danken aan hogere prijzen: in Noord- en Zuid-Amerika groeide de omzet met 6,2%, terwijl ook in de regio Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika sprake was van een stijging van 4%. In Azië, Oceanië en de rest van Afrika was er een lichte groei van 1,1%. In West-Europa deden vooral Groot-Brittannië en Frankrijk het goed, dankzij Nescafé Dolce Gusto en de dierenverzorgingsproducten van Nestlé.
Nestlé Waters ging er 6,8% op vooruit naar 5,9 miljard Zwitserse frank (5,5 miljard euro), dankzij de stijgende vraag naar gezonde dranken. Ook Nestlé Nutrition steeg met 3,4% naar 7,8 miljard Zwitserse frank (7,2 miljard euro), maar moest toch toezien hoe de groei vertraagde.
Over koffietak Nespresso werden er geen specifieke cijfers gegeven, maar volgens Nestlé groeide die ‘naar verwachtingen’.