Walmart gaat in Denver en Phoenix een testproject opstarten, waarbij het dagelijkse boodschappen aan huis gaat leveren met de hulp van Uber en Lyft, twee alternatieve taxibedrijven. De dienst zal later deze maand van start gaan.
Concurrentie met Amazon
In het nieuwe systeem kan de klant gewoon online bestellingen plaatsen bij Walmart. Dat zal vervolgens zelf een chauffeur opvragen via Uber of Lyft, die vervolgens de boodschappen aan huis zullen leveren. De dienst zal 7 tot 10 dollar (6 tot 9 euro) kosten.
“We zullen klein beginnen en ons laten leiden door onze klanten, maar door nieuwe zaken uit te testen binnen last-mile delivery kunnen we beter evalueren hoe we onze klanten het best van dienst kunnen zijn”, zei Michael Bender, COO bij Walmart Global eCommerce aan de Wall Street Journal.
Met de nieuwe dienst gaat Walmart verder de strijd aan met Amazon, dat de voorbije jaren knabbelt aan het marktaandeel van Walmart met Amazon Fresh. De voorbije twee jaar heeft Walmart maar liefst 2 miljard dollar (1,8 miljard euro) geïnvesteerd om zijn online verkopen op te krikken. In een eerste fase focuste het vooral op de uitbreiding van click & collect bij zijn winkels, maar de laatste tijd gaat het ook rechtstreeks de concurrentie aan met Amazon door steeds meer manieren aan te bieden om bestellingen snel aan huis te leveren.