Walmart werkt samen met smart box-producent HomeValet om de bezorging van bederfelijke voedingswaren te vergemakkelijken. Zowel voor de consument als voor de supermarktketen biedt het systeem grote voordelen.
Pilootproject
De eerste test start dit voorjaar in Bentonville, waar de retailgigant zijn hoofdkantoor heeft. Klanten die aan het programma deelnemen, ontvangen een smart box van Homevalet. Die ‘slimme bewaarkoffer’ heeft drie tempertuur-gecontroleerde vakken, zodat bevroren, gekoelde én voorraadartikelen er vers in blijven. De bezorger zal met de HomeValet kunnen communiceren om deze te openen en de boodschappen erin achter te laten.
Net als bij het huidige bezorgplatform van Walmart, bestellen klanten boodschappen in de app van de winkel en plannen ze een bezorgtijd in. Groot voordeel is uiteraard dat de klant niet thuis hoeft te blijven om de boodschappen te ontvangen. Voor Walmart worden de leveringsmogelijkheden dan weer veel groter. “Hoewel we vandaag geen plannen hebben 24/7 te bezorgen, klinkt het zeker aanlokkelijk“, voegde Walmart er met een kwinkslag aan toe.
De bezorging van boodschappen is sinds het uitbreken van de coronacrisis explosief gestegen in de Verenigde Staten, schrijft Business Insider. Volgens retaildataspecialist Inmar Intelligence heeft bijna 80% van de ondervraagde consumenten tijdens de pandemie minstens één keer boodschappen online kocht. Meer dan de helft van de respondenten zei ook dat ze vaker boodschappen hadden besteld dan vóór de crisis. Amazon zag de vraag naar online boodschappen op een jaar tijd zelfs verdrievoudigen.