Hoewel het EK voetbal met een jaar is uitgesteld wegens het coronavirus, verschijnen vanaf deze week toch Euro 2020 verpakkingen van Coca-Cola in de supermarkten. Daar is een goede reden voor, zegt het merk.
Geen vergissing
Als sponsor van het nationale elftal ontwierp Coca-Cola verpakkingen in het thema van Euro 2020. Die verschijnen vanaf deze week in de winkelrekken, ook al is het tornooi verplaatst naar volgend jaar. Dat is geen vergissing, meldt het frisdrankmerk: De verpakkingen stonden immers al klaar vóór de coronacrisis Europa trof en voordat UEFA aankondigde dat het EK voetbal deze zomer niet zou doorgaan. De verpakkingen nu nog veranderen zou betekenen dat ze vernietigd moeten worden. Dat was voor Coca-Cola geen optie.
“Het past niet binnen onze visie om de Euro 2020 verpakkingen zomaar te vernietigen, zeker niet binnen de huidige context waar onze mensen harder dan ooit werken om de supermarkten te kunnen blijven bevoorraden”, aldus marketingdirecteur Anouk Van Hauteghem. De wedstrijd die terug te vinden is op de verpakkingen, waarbij consumenten tickets voor de wedstrijd tegen Denemarken konden winnen, is uiteraard niet meer geldig. Ook de bijhorende marketingcampagne van Coca-Cola wordt volledig geschrapt.
“Onze prioriteit is momenteel de veiligheid en de gezondheid van onze medewerkers en mensen wereldwijd. Terwijl de wereld zich aanpast en beschermt tegen het virus, zullen we onze inspanningen als bedrijf richten op hoe we de komende weken en maanden een verschil kunnen maken voor onze consumenten, klanten en gemeenschappen.”