Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing start een nieuwe campagne om bioproducten te promoten. De campagne van het VLAM wil vooral bioproducten van eigen bodem ondersteunen.
Bestaande basis
De nieuwe campagne sluit aan bij de basis die de voorbije jaren werd gelegd: het VLAM wil vooral de specifieke troeven van bio (gezonde voeding, milieuvriendelijke productie en aandacht voor dierenwelzijn) verder uitspelen en de consumenten zo vaker voor bio doen kiezen. De campagne volgt drie kanalen: tv, online en de biospeciaalzaken.
Kern van de hele campagne is het platform Alles over bio, dat heel wat informatie biedt over bioproducten, verhalen en video’s over producenten, verwerkers en bioliefhebbers. Daarnaast komt er ook een nieuwe tv-spot, die op 6 juli voor het eerst te zien zal zijn op verschillende zenders. Van de spot bestaan vier versies, die telkens inspelen op een ander seizoen. Het is de bedoeling om de spots in verschillende golven van telkens vier weken te vertonen. Ook volgend jaar en in 2022 zullen ze bij tussenpozen te zien zijn.
Tot slot is het uiteraard belangrijk dat de campagne ook bij de handelaars zichtbaar is. VLAM voorziet daarvoor twee maal per jaar een affiche met de campagneboodschap voor de speciaalzaken. Uiteraard kunnen ook de klassieke supermarkten inhaken op de campagne.