Voedingsgroep Vandemoortele heeft zijn nieuwe hoofdzetel in Gent aan de pers voorgesteld. Centraal in het ‘Food Experience Center’ staan een keuken en een bakkerij, waarin het bedrijf samen met zijn klanten naar hartenlust kan experimenteren.
Producten tonen en experimenteren
Het gloednieuwe complex vertegenwoordigt een investering van tien miljoen euro en biedt ook onderdak aan kantoren voor de werknemers. Daarnaast is er voor de klanten ruimte om te proeven in de nieuwe keuken en bakkerij, maar ook om nieuwe producten samen te stellen en te experimenteren. “Onze klanten zijn supermarkten, horecagroothandels en restaurantketens“, zegt CEO Jules Noten aan De Tijd. “Aan hen kunnen we onze producten nu beter tonen. Dat doe je niet op een powerpointpresentatie. Onze oude keuken was kleiner en beperkter qua mogelijkheden.”
“Shaping a tasty future op een duurzame manier is wat we actief nastreven bij Vandemoortele. Het Vandemoortele Food Experience Center weerspiegelt perfect deze ambitie, van het design, de materiaalkeuze, de ecologische energietoepassingen, het meubilair, de waterhuishouding tot vele andere elementen. Net zoals een goed recept bestaat uit een harmonieuze combinatie van ingrediënten werd het Food Experience Center opgetrokken uit een doordachte combinatie van circulair design, duurzame materialen en innovatieve technieken”, aldus marketingdirecteur Eddy Van Blanken.