Unilever slankt verder af: de FMCG-reus verkoopt zijn Duitse pastasauzenassortiment onder de merknaam Knorr aan de Italiaanse voedselproducent Casalasco.
Niet meer “al Gusto”
Na de verkoop van onder meer Unox en Conimex blijft Unilever desinvesteren om zich beter te kunnen concentreren op wat het bedrijf zijn kernactiviteiten noemt. Op 1 maart komen zo de productlijnen Tomato al Gusto en Speciale al Gusto in Duitsland in handen van Casalasco. Gedurende een overgangsperiode van twaalf maanden mag de overnemer ook nog de merknaam Knorr gebruiken voor deze specifieke pastasauzen.
Casalasco, bekend van merken als Pomì, Pomito en De Rica, is gespecialiseerd in tomatenproducten en realiseerde in 2023 een omzet van 630 miljoen euro. Voor de distributie in Duitsland zal het bedrijf samenwerken met Hengstenberg, marktleider in het segment van tomatenconserven dankzij het merk Oro di Parma. Het zakelijke klantenbestand van Unilever Food Solutions in Duitsland valt wel buiten de transactie.