Enrico-Glasbest neemt de Europese activiteiten op het vlak van pastasauzen, pesto en mayonaise van het merk Bertolli over van Unilever. Eerder verkocht de FMCG-reus ook al de olijfolie en margarine van het Italiaanse merk.
Ambitie
Het Nederlandse Enrico-Glasbest is producent en leverancier van mediterrane specialiteiten, mayonaises en dressings. Het bedrijf verwacht dat de omzet na de overname zal stijgen van 30 miljoen euro naar ca. 50 miljoen euro. “Bertolli sluit als merk naadloos aan bij de strategie en ambities van Enrico-Glasbest: het bedrijf is in de afgelopen jaren sterk gegroeid en gereed gemaakt voor een dergelijke stap voorwaarts”, zegt Algemeen Directeur Robin Heetkamp.
De nieuwe eigenaar zal geen personeel of productielocaties overnemen van Unilever. De productie van de Bertolli-producten blijft plaatsvinden bij bestaande producenten. Beide partijen zijn wel een overgangsperiode van 6 maanden overeengekomen, waarin Unilever de verkoop en operatie voor Bertolli blijft verzorgen.
Bertolli is een authentiek Italiaans merk met een historie die teruggaat tot 1865. Het werd gelanceerd door Francesco en Caterina Bertolli, die destijds een delicatessenwinkel openden in Lucca, een stad in Toscane. Ze verkochten er streekproducten zoals olijfolie, wijn en kaas.