Tom Smidts, op dit moment marketingdirecteur, wordt de nieuwe ‘Head of Country’ voor Unilever in België en Luxemburg. De managementwissel kadert in de internationale reorganisatie bij de merkproducent.
Nieuwe functie en titel
Silvia Wiesner stopt als General Manager voor België en Luxemburg bij Unilever. Ze wordt opgevolgd door Tom Smidts, op dit moment Senior Marketing Director en Home Care Benelux Lead in het bedrijf. Smidts krijgt de nieuwe titel ‘Head of Country’, aangezien de rol van ‘General Manager’ ophoudt te bestaan.
Tom Smidts begon in 2010 bij Unilever Belgium als Brand & Indirect Communication Manager, meldt een persverklaring. Daarna bekleedde hij diverse marketing- en salesfuncties op lokaal, Benelux- en wereldwijd niveau voordat hij tot Senior Marketing Director, Home Care Benelux Lead werd benoemd in november 2019. In juli is er een overgangsperiode voorzien voor Wiesner en Smidts.
Minder managementlagen
De verandering aan de top maakt onderdeel uit van de grootschalige herstructurering die Unilever in januari heeft aangekondigd. Het FMCG-bedrijf schrapt daarbij zo’n 1500 jobs en haalt er een aantal managementlagen tussenuit. 15% van alle functies in het ‘senior management’ zouden verdwijnen, net als één op de twintig jobs in ‘junior management’. De gevolgen op Belgisch niveau worden nu duidelijk.
Op 24 maart stond Silvia Wiesner nog op het podium van het RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress, waar ze de digitale inspanningen voor de FMCG-reus toelichtte. Recent deelde ze ook haar visie op de toekomst van de supermarkt met RetailDetail.