Bij Carrefour is er vorige week een fout geslopen in de werking van de webshop, waardoor kortingen dubbel werden aangerekend. Heel wat klanten besloten daar snel van te profiteren, de keten zal de meeste aankopen ook effectief honoreren.
Enkel ingegrepen bij misbruik
“Wie online bestelde, was plots stukken goedkoper af dan wie in onze winkels shopt. Dat kan natuurlijk niet, want de prijzen op onze website en in onze supermarkten zijn altijd gelijk”, zegt woordvoerder Baptiste van Outryve. “Wij konden natuurlijk aan onze klanten het probleem uitleggen en toch de juiste prijs aanrekenen, maar dat hebben wij niet gedaan. Wie op die dag producten bestelde, heeft dus eenmalig kunnen genieten van de superkortingen.”
Enkel wanneer er volgens Carrefour sprake was van misbruik, waarbij er bijzonder grote hoeveelheden werden besteld, besloot de supermarktketen in te grijpen. “Zo was er een kattenasiel dat hele paletten kattenbrokken online besteld heeft. We zijn met hen tot een compromis gekomen en hebben alsnog een fikse korting toegestaan om onze goede wil te tonen.”
Het is voor de tweede keer in een week tijd dat een gelijkaardig voorval zich voordoet. Vorige week nog werd er op de webshop van Leen Bakker een hoogslaper aangeboden tegen een bijzonder lage prijs. De woonketen besloot wel in te grijpen en het artikel niet te verkopen tegen de verlaagde prijs. Daarbij kreeg ze heel wat klachten te verwerken.