Uber Eats stort zich in het Verenigd Koninkrijk op de ‘quick commerce’ of flitsbezorging. Klanten van diepvriessupermarkt Iceland kunnen hun boodschappen binnen de 20 minuten ontvangen.
Infrastructuur combineren
Uber Eats test Uber Eats Market, een afdeling voor het razendsnel bezorgen van boodschappen. In het Verenigd Koninkrijk gaat de maaltijdbezorger daarvoor een samenwerking aan met de supermarktketen Iceland. Klanten zouden hun boodschappen al binnen de 20 minuten ontvangen, bericht The Retail Bulletin.
De nieuwe service combineert de technologie en logistieke expertise van Uber Eats met de infrastructuur in de winkels van Iceland. Zo heeft de specialist in diepvriesvoeding in zijn winkels al specifiek personeel om de bestellingen te verzamelen en in te pakken ter beschikking. Uber Eats Market zal meer dan 1.000 artikelen van Iceland aanbieden, maar in eerste instantie wel alleen in dichtbevolkte gebieden zoals verschillende wijken in Londen.
Nieuwe concurrentiestrijd
Uber Eats wil naar eigen zeggen de voorkeurspartner worden voor retailers in het Verenigd Koninkrijk. “We weten dat we de beste technologie hebben, en we zijn verheugd dat we met Iceland kunnen samenwerken aan dit nieuwe concept, Uber Eats Market”, zegt Alex Troughton, hoofd commerce bij Uber Eats UK.
In het Verenigd Koninkrijk maken al heel wat supermarktketens gebruik van maaltijdplatformen als flitsbezorgers. De concurrentiestrijd woedt er hevig en steekt in toenemende mate het Kanaal over. Carrefour is bijvoorbeeld de eerste supermarkt die verschijnt op het bezorgplatform van Just Eat Takeaway in België.