Koerierdienst Uber Eats is vastbesloten om een groter aandeel te veroveren in het bezorgen van boodschappen. Klanten kunnen straks in realtime communiceren met koeriers terwijl die door de winkel lopen.
Groot potentieel
Vandaag vertegenwoordigt het bezorgen van boodschappen al 14% van de omzet bij Uber Eats, en het aantal bestellingen is de afgelopen twee jaar verdubbeld. Het bezorgplatform ziet dan ook groot potentieel en onthulde daarom op een persevenement in Londen afgelopen dinsdag enkele nieuwe functies in de app die het serviceniveau significant moeten verbeteren. De koeriers worden zo echte ‘personal shoppers’.
De “Courier Pick and Pack”-functionaliteit verbindt consumenten met een Uber Eats-koerier die voor hen naar de supermarkt gaat, hun bestelling ophaalt en aan huis aflevert. Daarbij kunnen klanten in real time hun boodschappenlijstje nog aanpassen en zelfs met de koerier praten terwijl die tussen de winkelrekken loopt, bijvoorbeeld om een geschikt alternatief te vinden wanneer een product niet op voorraad blijkt. De koerier kan ook foto’s doorsturen ter controle.
Het koerierbedrijf introduceerde de nieuwe diensten eerder al in de Verenigde Staten en brengt ze nu naar Europa. De primeur is voor het Verenigd Koninkrijk, andere landen zullen volgen. “Dit gaat de manier waarop mensen boodschappen doen veranderen”, zegt Susan Anderson, hoofd van Uber Eats retail & grocery.