Too Good to Go, de app tegen voedselverspilling, mag zich voortaan een “Certified B Corporation” noemen. Het Deense bedrijf zet ook de stap naar de Verenigde Staten, zijn eerste uitstap buiten Europa.
Zware procedure
Om tot het selecte gezelschap van B Corp bedrijven te kunnen toetreden, moet een onderneming een uitgebreide procedure van B Lab doorlopen, waarin de duurzame en sociale impact van het bedrijf in kwestie wordt gemeten. Too Good To Go heeft het proces, in alle veertien landen waarin het actief is, met succes afgerond en zo bewezen te voldoen aan strenge criteria inzake bestuur, werknemers, gemeenschap, milieu en klanten. Tot de bekendste B Corp bedrijven behoren Patagonia en Ben & Jerry’s.
Too Good To Go maakt van de aandacht die het prestigieuze certificaat oplevert dankbaar gebruik om ook zijn uitbreidingsplannen naar de Verenigde Staten aan te kondigen. Over ongeveer een half jaar wil het bedrijf starten in New York en Boston en heeft daartoe al een wervingscampagne opgezet. Het zijn meteen de eerste stappen buiten Europa voor het anti-verspillingsbedrijf. Mede-oprichtster Lucie Basch zal de Amerikaanse expansie in goede banen leiden, schrijft MarketingTribune.
Too Good To Go startte in 2015 in Denemarken en is ondertussen actief in veertien Europese landen. De app bestrijdt voedselverspilling door restaurants en winkels te helpen hun overtollige voedsel te verkopen in plaats van weg te gooien.