Bij maaltijdbezorger Takeaway.com is het aantal bestellingen in het vierde kwartaal van 2017 met 30% gegroeid.
26% groei in Benelux
In totaal verwerkte het bedrijf 19,3 miljoen bestellingen, tegenover net geen 15 miljoen een jaar eerder. In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 29% naar 6,9 miljoen, terwijl het aantal orders in Nederland met een kwart steeg naar 7,5 miljoen. Op de andere markten, waarbij onder andere België en Frankrijk, groeide Takeaway met 39% naar 4,9 miljoen bestellingen. Vanaf 11 februari trekt Takeaway zich wel terug uit Frankrijk.
Takeaway geeft ook iets meer informatie over de groei in de Benelux, waar het aantal bestellingen met 26% steeg naar 8,7 miljoen bestellingen. In België werden er dus ongeveer 1 miljoen bestellingen geplaatst in het vierde kwartaal van 2017.
Comfortabel marktleider
“Takeaway.com is nu comfortabel marktleider op al zijn belangrijkste markten en we hebben er vertrouwen in dat we marktaandeel zullen blijven winnen”, zegt CEO Jitse Groen. “We zijn vastberaden om 2018 nog succesvoller te maken dan 2017.” Het bedrijf is vooral tevreden over de resultaten van het vierde kwartaal van 2017, omdat er ook in het vierde kwartaal van 2016 al sprake was van een forse groei. Toen werd vlak na de beursgang immers fors geïnvesteerd in marketing, wat zorgde voor een snellere groei.
Voor het volledige boekjaar groeide het aantal bestellingen met 38% naar 68,3 miljoen. In Duitsland groeide de bezorger met 38%, terwijl Nederland een sprong maakte van 30%. In de Benelux steeg het aantal bestellingen met 33% naar 31,8 miljoen. De volledige resultaten voor het boekjaar 2017, het eerste volledige jaar sinds de beursgang, worden bekendgemaakt op 28 februari.