In het eerste kwartaal van 2019 heeft het maaltijdbestelplatform Takeaway.com 51% meer bestellingen behandeld, goed voor 31,1 miljoen orders. De maaltijdbezorger is volop aan het investeren in de Duitse markt.
31 miljoen bestellingen
Takeaway.com kreeg in het eerste kwartaal van dit jaar al 31,1 miljoen bestellingen te verwerken. Dat is 51% meer dan een jaar eerder. Op vergelijkbare basis, dus zonder Israël die er vorig jaar als nieuwe markt bijkwam, klokte de groei af op 27% meer bestellingen.
Op de Nederlandse thuismarkt verzorgde de maaltijdbezorger 8.982 bestellingen, ten opzichte van 7.665 bestellingen een jaar eerder. Daarmee is Nederland goed voor een groei van 17%. In Duitsland ging het van 7.518 naar 9.816 maaltijdorders, wat neerkomt op een toename van 31%.
Kantelmoment in Duitsland
Het bedrijf focust zich momenteel vooral op de Duitse markt, verklaart CEO Jitse Groen in een persmededeling: “De voortdurende groei van Takeaway.com komt op een kantelmoment voor ons bedrijf. De overname van Delivery Hero in Duitsland zal onze schaal verder vergroten en onze stappen naar winstgevendheid versnellen.”
In overeenstemming met de strategie “één bedrijf, één merk en één IT-platform” van de bezorgdienst is Pizza.de twee dagen geleden gemigreerd naar het Takeaway.com-platform en Groen verwacht binnenkort de andere twee websites te kunnen migreren. “We kijken uit naar een soepele verdere integratie van de activiteiten en verwelkomen onze nieuwe medewerkers in Duitsland”, klinkt het.