Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl en het voormalige Pizza.be, mocht tijdens het eerste kwartaal van 2018 een derde meer bestellingen registreren. Ook op de zwaar bevochten Duitse markt groeit het bedrijf sterk.
Sterk eerste kwartaal
Het Nederlandse Takeaway boekte tijdens het eerste kwartaal van het jaar uitstekende resultaten: met 31% meer bestellingen dan tijdens het vierde kwartaal van 2017 groeit het bedrijf in alle landen waar het actief is. In thuisland Nederland lag de groei het laagst: daar noteerde Takeaway een toename met 23% van het aantal thuisleveringen.
De belangrijkste groei is die op de Duitse markt, waar Takeaway moet concurreren met sterkhouders als Lieferheld en Pizza.de, beide eigendom van Delivery Hero. “De sterke groei van het globaal aantal bestellingen danken we in grote mate aan onze betere marktpositie in Duitsland,” zegt Takeaway-ceo Jitse Groen: “Met 32% meer bestellingen dan in dezelfde periode vorig jaar doen we het ook hier erg goed.”
Over België maakt het bedrijf geen aparte cijfers bekend, maar als een van de ‘andere’ markten waarop Takeaway een leiderspositie inneemt (40% meer bestellingen), is ook hier onmiskenbaar sprake van een sterke groei. De online leveringsmarktplaats van maaltijden is vandaag actief in tien landen, waaronder sinds kort ook Bulgarije en Roemenië, en verwerkte in 2017 voor 1,3 miljard euro aan bestellingen, samen goed voor een omzet van 166 miljoen euro.