Het Brusselse Take Eat Easy is op zoek naar een overnemer, nadat het bij een nieuwe investeringsronde niet voldoende geld wist op te halen. Bovendien krijgt het bedrijfje te maken met stevige concurrentie.
Geen cent van Rocket Internet
De fietskoerierdienst werd in 2013 opgericht en toonde zich toen bijzonder ambitieus. Het bedrijf breidde dan ook snel uit en momenteel levert het maaltijden aan huis in verschillende Belgische en buitenlandse steden, zoals Londen en Grenoble.
Om verder te blijven groeien, was er echter nood aan nieuw kapitaal en dat geld had midden juli binnen moeten zijn. Die zoektocht verliep echter bijzonder moeizaam en ook het Duitse Rocket Internet had eerder al later verstaan geen cent meer in de start-up te willen steken. Daarom wil Take Eat Easy het bedrijf nu verkopen aan de hoogste bieder. Het Duitse Foodora en het Franse Geopost zouden alvast interesse tonen.
Take Eat Easy wist vorig jaar nog zestien miljoen euro op te halen, maar dat is een peulschil vergeleken met de concurrent Deliveroo: die wist op drie jaar tijd maar liefst 175 miljoen euro binnen te halen.