Fastfoodketen Subway is in een beperkt aantal vestigingen begonnen met de test van een nieuw concept. Daarbij werd de visuele invulling aangepakt, maar zijn er ook enkele technologische vernieuwingen doorgevoerd.
Bestelkiosk
In het nieuwe concept, dat in samenwerking met designbureau FRCH Design Worldwide werd gecreëerd, is er meer werk gemaakt van de sfeer in de restaurants. Zo wordt er gebruik gemaakt van frisse kleuren en moet ook de decoratie een link leggen naar de verse ingrediënten.
Daarnaast is er in het nieuwe concept een bestelkiosk te vinden, waar klanten zelf hun menu kunnen samenstellen. Om te betalen zijn er verschillende betaaloplossingen mogelijk, waaronder ook Apple Pay. Het is zelfs mogelijk om een bestelling op voorhand door te geven. In het nieuwe concept zijn er USB-oplaadstations en gratis Wifi te vinden. Daarmee neemt Subway een voorbeeld aan ketens als Starbucks, die dat soort extraatjes al langer aanbieden.
“We hebben een nieuw en modern interieur ontworpen, waardoor de klant nu zijn eigen keuzes kan maken over hoe hij zijn bestelling plaats, hoe hij zijn bestelling afhaalt of hoe hij plezier beleeft aan zijn bestelling”, zegt operationeel directeur Trevor Haynes van Subway. Ook het menu wordt aangepakt, met nieuwe broodvarianten en producten die dagelijks vers worden aangevoerd.
Momenteel is het nieuwe concept enkel te vinden in negen locaties in de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk. Het is de bedoeling dat het concept in de toekomst wel naar alle vestigingen wordt uitgerold.