De groep Louis Delhaize draait de ombouwoperatie bij zijn supermarkten terug: het enseigne Louis Delhaize Open Market wordt weer Match. Voor klanten en medewerkers verandert er verder niets, volgens de retailer.
Enkel de naam wijzigt weer
Vorige zomer openden de eerste “Louis Delhaize Open Market”-supermarkten de deuren in Gembloux en ’s-Gravenbrakel. De retailgroep had de intentie om alle winkels – zowel buurtwinkels als grotere supermarkten – onder de Louis Delhaize-vlag te brengen. Daar komt het bedrijf nu op terug: de grotere supermarkten nemen opnieuw het uithangbord Match aan. De winkel in ’s-Gravenbrakel maakte deze week als eerste de overstap, meldt Sudinfo.
Klanten en medewerkers hoeven zich geen zorgen te maken: het enige wat er verandert, is de naam, verzekert marketingdirecteur Stéphane Genicot. De retailer wil een duidelijker onderscheid maken tussen de buurtwinkels met het enseigne Louis Delhaize en de grotere supermarkten met het uithangbord Match.
Directiewissels
Het idee om alle winkels van de groep onder één enseigne te brengen, kwam van voormalig CEO Jean-Marc Van Cutsem, die in juni vorig jaar onverwacht opstapte en werd opgevolgd door Christophe Garcia. Recent was er ook een directiewissel op groepsniveau bij de retailer: sinds 1 maart is Pierre Bouriez, een telg van de eigenaarsfamilie, algemeen directeur van de groep Louis Delhaize. Zijn neef Louis Bouriez superviseert Match in Frankrijk, België en Luxemburg.
Supermarktketen Match sloot de afgelopen maanden verschillende winkels in Vlaanderen: in Deurne en Edegem neemt Colruyt de plaats van de keten in, in Merksem doet Albert Heijn dat. De foodretailer heeft nu enkel nog Vlaamse supermarkten in Gent en Leuven. Wel blijft de retailer in het noorden van het land actief met Louis Delhaize-buurtwinkels in franchise.