Volume stijgt wel
De totale omzet van Coca-Cola viel terug met 5%, naar 11,4 miljard dollar (10 miljard euro). Dat was te wijten aan de terugval in de buitenlandse markten: de omzet in Azië daalde met 11%, in Zuid-Amerika met 14% en in Europa met 7%. De drie markten zijn samen goed voor een derde van de totale omzet van Coca-Cola. In Noord-Amerika groeide de omzet met 1% dankzij hogere prijzen, maar ook dankzij de uitbreiding van de samenwerking met energiedrank Monster, die door Coca-Cola wordt verdeeld.
Dat de lagere omzet te wijten was aan factoren als de wisselkoersen is duidelijk wanneer naar het verkochte volume wordt gekeken: in het derde kwartaal werd in volume immers 3% meer frisdrank verkocht en bij de niet-koolzuurhoudende dranken was er zelfs sprake van een volumestijging van 6%.
De nettowinst kreeg ook een klap en viel terug van 2,1 miljard dollar (1,9 miljard euro) in het derde kwartaal vorig jaar naar 1,45 miljard dollar (1,38 miljard euro) dit jaar.