Smartmat en Foodbag, twee Belgische maaltijdboxleveranciers, slaan de handen in elkaar en werken samen verder onder de naam Foodbag.
‘Logische fusie’
Het Antwerpse Smartmat en Gentse Foodbag zijn niet langer elkaars concurrenten. Volgens woordvoerster Isa Naeyaert is de fusie een logische keuze, aangezien beide bedrijven “in dezelfde vijver visten” en dezelfde visie deelden. Met het samengaan willen de twee beter gewapend zijn tegen grote spelers als HelloFresh en supermarktketens als Delhaize en Colruyt, die inmiddels ook actief zijn op de markt van maaltijdboxen.
Smartmat-oprichter Anders Asarby vult aan: “Het bundelen van de krachten is een logisch gevolg om een sterk Belgisch merk te ontwikkelen met een blijvende focus op het lokale en duurzame karakter.” Aan het concept verandert dan ook weinig: de nadruk blijft liggen op het aanbieden van lokale en duurzame producten in de vorm van maaltijdboxen. De prijzen van het nieuwe Foodbag zullen wel wat stijgen, omdat men de prijszetting van Smartmat als richtsnoer neemt.