Na Toblerone heeft met Maltesers een ander chocolade-icoon besloten om zijn verpakkingen in het Verenigd Koninkrijk lichter te maken. Klanten die vroeger een pakje van 121 gram kochten, moeten het nu voor dezelfde prijs stellen met 103 gram chocolade.
Stijgende prijzen ingrediënten
De verandering zou al voor de zomer zijn gebeurd, maar werd pas nu opgemerkt door de consument. Maltesers heeft zelf nooit publiek gemaakt dat de verpakkingen lichter zijn geworden. De prijs is daarentegen dezelfde gebleven.
Net als bij Toblerone wordt er gewezen naar de stijgende prijzen van de ingrediënten. “We proberen die hogere prijzen zo veel mogelijk intern op te lossen, maar soms moeten we de moeilijke beslissing maken om die ook door te rekenen aan onze kopers. Deze keer hebben we dat gedaan door de inhoud van de zakjes van enkele van onze producten te verkleinen, zodat het nog een betaalbare snack blijft”, zo klinkt het bij Mars Incorporated, het bedrijf achter de Maltesers.
Net als bij Toblerone zorgt de verandering voor heel wat ophef bij de consument, die zich vooral bedrogen voelt, omdat die niet op de hoogte is gebracht van de verandering. Bij Toblerone was er ook al heel wat te doen over de nieuwe vorm van de chocoladereep.