Ondernemers en foodretailers nemen het woord in het 34ste nummer van de RetailDetail Foodkrant, dat deze keer inzoomt op franchising, huismerken, de nutri-score en de komst van Jumbo.
Hippe make-over
De RetailDetail-redactie polste bij de hoofdkantoren van de foodretailketens naar de nieuwste ontwikkelingen qua franchising. Aan de ondernemers vroegen we wat ze zoal vinden van hun huismerk. Een bezoek aan de Carrefour-hypermarkt in Mont Saint-Jean stond op het programma, net als een bezoek aan de Carrefour Market van Wevelgem, die een hippe make-over kreeg mét een eetcorner.
Deze uitgave kijkt verder ook naar de uitdagingen waar Jumbo voor staat, naar de impact van de nutri-score voor retailers en fabrikanten en naar het verschijnsel coöperatieve supermarkt, waarbij de klanten ook eigenaar zijn van de winkel. Naar goede gewoonte brengt de redactie ook een selectie verrassende productintroducties. Wie het vierendertigste nummer van de RetailDetail Food krant nog niet in de brievenbus vond, kan de publicatie hier geheel gratis online lezen.