Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.
Van crèche naar convenience
Klanten worden steeds veeleisender en ongeduldiger en zijn soms ook ronduit onbeschoft. Daar gaan ondernemers nogal pragmatisch mee om, blijkt uit de antwoorden die we kregen van uitbaters bij Spar, AD Delhaize of Carrefour Express. We geven toch enkele tips van een professional.
Omdat de verkoop van speciaalbieren boomt, gingen we aan de kenners eens vragen wat dat nu eigenlijk is, “craft beer”. U leest het antwoord op pagina 4. En wat gedacht van een reportage met de titel “Onthaalmoeder wordt winkelier”? Wel inderdaad, de uitbaatster van de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt maakte de overstap van de crèche naar de conveniencewinkel. De klanten worden er uiteraard gepamperd.
Verder blikt RetailDetail Food terug op 85 jaar Kaasmakerij Passendale, is er aandacht voor de leukste introducties en vertelt chocolademerk Tony’s Chocolonely hoe je kunt snoepen voor een betere wereld.
Vond u dit vijfentwintigste nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant nog niet in de brievenbus? Dan kan u het hier geheel gratis online lezen.