In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?
Blurring is hot
Wel, ze zijn onder andere bezig met ‘blurring’, of de versmelting van retail en horeca, merken we. Toch al zeker bij Spar Lambrechts, dat de nieuwe formule Spar Good Food heeft gelanceerd, en bij Carrefour Express, dat mikt op consumptie ter plaatse. Ook bij Delhaize, Colruyt en Alvo is de visie helder. En de ondernemers? Die verlangen vrijheid om te ondernemen, zo blijkt, en ze willen de e-commerceboot niet missen.
We gingen op bezoek bij Meli in Veurne, waar we leerden dat honing veel hipper is dan je zou denken. We vieren de verjaardag van Piper Heidsieck en we brengen een selectie van de leukste foodinnovaties.
Vond u dit tweeëntwintigste nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant nog niet in de brievenbus? Dan kan u het hier geheel gratis online lezen.