Het nieuwe nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers, valt eerstdaags bij de abonnees in de bus. De redactie buigt zich onder andere over de promotiedruk in ons land.
Ondernemers aan het woord
Zijn zelfstandige winkeliers wel opgezet met de veelheid aan promoties in hun winkels? We vroegen het aan ondernemers van Carrefour Market, AD Delhaize, Spar Colruyt Group en Spar Lambrechts. Het blijkt wel mee te vallen, omdat alles tegenwoordig strak georganiseerd is. Bij te grote volumes echter moeten ze soms passen. De promotiedruk is in België trouwens niet te hoog, analyseert Nielsen.
Verder in dit nummer: een kijk op de afbakafdeling, die het warme hart van de winkel hoort te zijn. We tonen een overzicht van 150 jaar innovatie bij Delhaize en bezoeken de Carrefour Easy winkel in Battel (Mechelen). Met Danone brengen we de opportuniteiten in het zuivelrayon in kaart en met IJsboerke hebben we het over gezond genieten.
Ligt hij nog niet in de brievenbus? Dan kan je RetailDetail Food nummer 17 hier online lezen.