Na grondige verbouwingen is de Carrefour Market in Rijkevorsel opnieuw geopend. De winkel kreeg niet alleen nieuwe uitbaters, maar volgt ook een nieuw concept met veel aandacht voor ambachtelijke en lokale producten.
Evenementensector
De nieuwe Market van Rijkevorsel wordt uitgebaat door Jimmy Faes en Mark Adriaenssens. Beide franchisepartners komen uit de evenementensector, wat duidelijk tot uiting komt in het vernieuwde winkelconcept. Door de coronacrisis hebben ze besloten hun professionele loopbaan een compleet nieuwe wending te geven.
Wat de winkel bijzonder maakt is dat alle ambachten verenigd zijn onder één dak. De klant kan er terecht voor vers versneden vlees, een ter plaatse bereide maaltijd, vers afgebakken brood, en dagverse groenten en fruit. De Market biedt verder ook een ruim gamma aan biologische en veggie producten.
Andere steunpilaar waarop het nieuwe concept gebouwd is, zijn de lokale producten. Zo’n 190 referenties (wat bijna 3 x zoveel is als in een klassieke Market) komen van een 20-tal leveranciers uit de streek. Zo werken de uitbaters voor het vlees samen met een plaatselijke veeboer. Door zoveel mogelijk in te zetten op lokale producten, houdt de buurtwinkel de ecologische voetafdruk ook beperkt.
One stop shopping
De vernieuwde Market heeft een winkeloppervlakte van bijna 1.300 m² en wil een ‘one stop shop’ zijn. Naast het uitgebreide aanbod traditionele producten, is er bijvoorbeeld ook een pakjesautomaat van Bpost en een stand van de nationale loterij in ondergebracht.
De investering getuigt van veel vertrouwen, want het marktgebied waarin de winkel opereert, kent stevige concurrentie: in de onmiddellijke nabijheid bevinden zich supermarkten van Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Aldi. Bovendien plant Colruyt Group er de opening van een OKay.