De hypermarkt van Carrefour in Evere is gerenoveerd volgens een nieuw concept. Onder andere een ruime bio-zone, een Carrefour Café en verschillende bedieningstogen moeten er de aandacht trekken.
Duurzaam maar budgetbewust
De hypermarkt in Evere – één van de veertig hypermarkten van de keten in België – steekt in een nieuw jasje: de winkel is volledig gerenoveerd en wil een nieuwe consumentenervaring bieden die vooral rond verse en duurzamere voeding draait. Klanten zijn volgens de supermarktgroep immers “steeds meer bezig met beter eten, respect voor producenten en het verminderen van de impact op het milieu, terwijl ze tegelijkertijd hun budget en de tijd die ze besteden aan winkelen willen beheersen.”
Carrefour heeft de vernieuwde winkel daarom in de eerste plaats opgebouwd rond de verschillende métiers in de versafdelingen: naast de bestaande traiteur- en vistogen introduceert de Franse keten in de Brusselse vestiging, die zich “voorstander van service” noemt, ook een beenhouwerij.
Nieuw is bovendien een bierkelder met 500 referenties, waaronder van veel kleine producenten en speciaalbieren. Ook de wijnafdeling is op dezelfde manier uitgebreid. De grootste blikvanger is weliswaar de bio-zone van 300 m² en meer dan 1500 referenties. Klanten vinden er zowel verse biovoeding als bulkproducten (met focus op ‘zero waste’) en drogisterijwaren, zodat het een echte one-stop-shop zou worden.
Café en koopjeshoeken
Ook met het nieuwe Carrefour Café pakt de hypermarkt groots uit: consumenten vinden er op elk moment van de dag maaltijden, die ze ter plaatse kunnen eten. Er is keuze tussen ter plaatse bereide maaltijdoplossingen (sandwiches, salades, soepen, sushi, woks) en producten uit het Carrefour Lunch Time-assortiment. De bedoeling is dat klanten er ondertussen hun telefoon opladen en gebruik maken van gratis wifi.
Om in te spelen op de prijsbewuste consument, voorziet de gerenoveerde hypermarkt nog in twee koopjeshoeken: een met wekelijkse HyperDeals en een Outlet-zone. Qua non-food heeft Carrefour ervoor gekozen om zich te focussen op cultuur, kleine huishoudapparaten en alles voor baby’s. De categorieën krijgen elk een eigen ‘universum’, waarbij ook de textielruimte en de parfumafdeling een make-over kregen.