Vanaf 4 juni vinden shoppers bij Delhaize weer volop 1+1-promoties. Bovendien geldt een korting van 5% op 200 producten met een Nutri-Score A of B. “Een unieke combinatie van koopkracht en evenwichtige voeding”, zegt de retailer.
Versnelling hoger
Als gevolg van de coronacrisis is koopkracht voor de consument belangrijker dan ooit, stelt Delhaize. Daarom pakt de keten opnieuw uit met stevige promoties van het type “1 kopen, 1 gratis”. Die waren al sinds half maart opgeschort, om prioriteit te geven aan veilig winkelen in moeilijke omstandigheden. Nu is de tijd echter rijp om een versnelling hoger te schakelen: de aanbieding geldt voor 33 producten die beantwoorden aan de actuele behoeften van de consument, klinkt het.
Tegelijk lanceert Delhaize de “Goebezig Prijsjes”: een korting van 5% op een selectie van 200 producten met Nutri-Score A of B voor alle klanten met een Plus-kaart. Het aanbod blijft al zeker enkele weken geldig. Bovendien gaat de retailer de komende weken zijn klanten de kans geven om zelf de producten te kiezen die binnenkort in promotie worden aangeboden: ze zullen op hun favorieten kunnen stemmen op een lijst van producten met een Nutri-Score A en B. Zo zal de korting nog beter afgestemd zijn op de specifieke wensen van de klanten.
Prijsperceptie terug
Delhaize is niet de enige foodretailer die prijs en promotie weer hoog op de agenda zet: Colruyt pakt al een tijdje opnieuw uit met acties en Rode Prijzen. Op 18 mei lanceerde Aldi een nieuwe campagne die shoppers wil geruststellen over hun kasticket, met als slagzin “Hoeveel was ’t?”. Op 27 mei lanceerde Carrefour een nieuw prijsoffensief waarbij duizend producten nog tot eind juni in prijs worden verlaagd, en ook Lidl heeft al aangekondigd dat het weer prijsagressiever wil worden.
Toeval is dat niet: sinds de coronacrisis zijn de prijzen in de supermarkten significant gestegen, onder andere door het tijdelijke verbod op promoties. Daardoor worstelt zowat de hele sector nu met de prijsperceptie.