Op de RetailDetail Night werden de Folder van het Jaar vakjuryprijzen uitgereikt: drankenretailer Prik & Tik won de hoofdprijs voor zijn papieren folder, Lidl had de beste digitale folder.
Papier en digitaal
Een onderscheidende, creatief opgemaakt publicatie met een inspirerende inhoud en een krachtige call to action: “Prikkels” van aankoopvereniging Prik & Tik was afgelopen jaar de beste papieren folder volgens de vakjury, die oordeelde volgens criteria als creativiteit, merkondersteuning, call to action, authenticiteit en uitstralen van vertrouwen. Gebruikers van het digitale promotieplatform myShopi verkozen de folder van Lidl als beste digitale folder.
De vakjury bestond dit jaar uit voorzitter Nathalie Dens (Universiteit Antwerpen), Eric Barideau (Mercator Press), Leen Dehantschutter (BD Media), Stijn Janssen (NielsenIQ), Bart Muskala (Accurat), Pieter Van Tendeloo (AddRetail) en Stefan Van Rompaey (RetailDetail).
Eerder deze maand werden de publieksprijzen al bekend gemaakt, op basis van de stemmen van 12.000 consumenten. Folder van het Jaar is een initiatief van BD Media in samenwerking met partners AddRetail, Gfk – NIQ, Accurat, Koninklijke Drukkerij Em De Jong en RetailDetail.