Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten.
Nieuwsgierige klanten
Eind vorige maand maakte Amazon bekend dat het de prijzen van een reeks producten bij Whole Foods met onmiddellijke ingang zou verlagen. Bij sommige producten ging het over bijna een halvering van de prijs. Die strategie heeft in de eerste dagen alvast zijn vruchten afgeworpen, want volgens marktonderzoeker Foursquare Labs kwamen er gemiddeld 25% meer klanten over de vloer bij Whole Foods. Bij sommige winkels liep dat zelfs op tot 35%.
De sterke stijging is vooral te danken aan de hoeveelheid publiciteit die de prijsverlagingen kregen, wat de nieuwsgierigheid van heel wat consumenten prikkelde. Het blijft nu echter afwachten of de prijzen ook echt laag genoeg zijn, waardoor die nieuwsgierige klanten ook in de toekomst hun weg naar Whole Foods vinden. Het is alvast een eerste positief signaal voor Amazon, dat met Whole Foods zijn eerste grote stappen zet in de wereld van fysieke supermarkten.
Ook online ziet Amazon de voordelen van de overname, waarbij het 2.000 artikelen van het merk Whole Foods 365 Everyday ook beschikbaar maakte op de eigen webshop. Een groot deel van de populairste items waren daarbij al snel uitverkocht. In de eerste week zou er naar schatting een half miljoen dollar aan Whole Foods-producten verkocht zijn bij Amazon.