Versdiscounter Lidl lanceert een nieuwe, verrassende campagne rond verse producten, met de slogan ‘hoeveel is vers voor jou waard’? De eerste teasers zijn nu al zichtbaar, maandag barst het communicatie-offensief pas écht los.
“Onschatbare waarde”
Wel 100.650 euro voor een kilo wortelen, 1.500.025 euro voor een kilo appelen, 33.500 euro voor een bakje champignons… Je kan er niet naast kijken: op affiches in het straatbeeld en banners op de website pakt Lidl uit met een wel erg opmerkelijke prijscommunicatie.
Op de website licht de retailer een tipje van de sluier op: “Verse producten zijn veel meer waard dan we denken. Ze voeden de spieren, de ogen, de hersenen, enzovoort. Ze bieden ons waardevolle hulp om een politieke carrière uit te bouwen, verkeersboetes te vermijden, of ze geven ons de energie om, bijvoorbeeld, zelf te verbouwen. Zo hebben we geen dure vakmannen nodig. Al die voordelen zorgen ervoor dat we geld verdienen en geld besparen. Veel geld. Verse producten zijn dus van onschatbare waarde. En toch hebben wij deze onschatbare waarde proberen te schatten. Natuurlijk niet zonder jou eraan te herinneren, dat je ondanks hun onschatbare waarde, de verse producten bij Lidl voor een veel lagere prijs kan kopen.”
Erg veel wil de retailer nog niet onthullen over deze campagne: we moeten nog enkele dagen geduld oefenen, vernemen we… “Vers is belangrijk voor Lidl, we winnen daarin ook marktaandeel. Met deze campagne willen we onze klanten tonen dat verse voeding je verder brengt dan je zou denken”, zegt woordvoerder Isabelle Colbrandt. “Met de eerste teasers willen we nu al de aandacht trekken. Vanaf maandag krijgt de campagne een vervolg, met radio- en televisiespots en op affiches. Ook op de website en in onze folder volgt meer informatie. We hebben gekozen voor een verrassende insteek, die volgens ons wel past bij Lidl.”