Vorige week opende Aldi Süd in Keulen een pop-uprestaurant waar klanten gerechten kunnen proeven die zijn bereid met producten uit de Aldi-schappen. De Duitse discounter wil zo zijn vers-competenties kracht bijzetten.
Voordelig dagmenu
De stunt kadert in de campagne ‘Einfach ist mehr’ die de prijs-kwaliteitverhouding van de discounter wil benadrukken. Omdat Aldi staat voor eenvoud, is er geen uitgebreide spijskaart, wel een driegangenmenu voor 7,99 euro. Bij het hoofdgerecht krijgen klanten de keuze vis, vlees of een vegetarische schotel. Alle ingrediënten komen uit het Aldi-assortiment.
Het restaurant wil een “ontmoetingsplek zijn waar jong en oud kunnen kennismaken met de kwaliteit van de Aldi-producten“, zegt marketingdirecteur Sandra Sibylle Schoofs van Aldi Süd in een persbericht. De mobiele bistro werd ondergebracht in acht scheepscontainers en is voorzien van een dakterras. De inrichting is ‘urban’, met vintagemeubilair. Het restaurant zal gedurende drie maanden dagelijks van 11u tot 21u geopend blijven in Keulen, en maakt dan een tournée langs andere locaties in Duitsland.