Maaltijdbezorgdienst Takeaway.com heeft alweer een sterk jaar achter de rug: in het vierde kwartaal steeg het aantal bestellingen met 56%, vooral onder impuls van Duitsland.
Duitsland belangrijkste markt
Het gaat Takeaway.com nog steeds voor de wind: in het vierde kwartaal van 2019 verwerkte de maaltijdbezorger liefst 46,58 miljoen bestellingen, een groei met 56%. Dat brengt het jaartotaal op een indrukwekkende 159,2 miljoen orders, of 70% meer dan in 2018.
In Duitsland wist Takeaway.com het aantal orders zelfs meer dan te verdubbelen tot 69,47 miljoen (+113%). De overname van de Duitse activiteiten van branchegenoot Delivery Hero eind 2018 heeft het bedrijf duidelijk geen windeieren gelegd. In Nederland groeide het aantal bestellingen met 16%.
Vorige vrijdag raakte bekend dat Takeaway.com ook de strijd om Just Eat in zijn voordeel beslecht had. De verwachting is dat de fusiedeal nog eind deze maand definitief wordt afgerond. “Vorig jaar was een gedenkwaardig jaar voor ons bedrijf, in vele opzichten, en we zijn klaar om te blijven bouwen aan het beste online maaltijdbezorgbedrijf in 2020”, aldus CEO Jitse Groen.