De Nederlandse verpakkingsvrije websupermarkt Pieter Pot heeft een Belgische website gelanceerd, waarop geïnteresseerden zich kunnen inschrijven op een wachtlijst. Zodra er 5000 aanmeldingen zijn, start het bedrijf met leveringen in Vlaanderen en Brussel.
Focus op milieubewuste consument
Dat Pieter Pot naar België zou komen, werd reeds voor de zomervakantie bekend. Toen zag het er nog naar uit dat de echte start volgend jaar zou plaatsvinden.
Intussen zijn de plannen kennelijk versneld: op de zopas gelanceerde Belgische website staat vermeld dat de onlinesupermarkt, die zijn producten in herbruikbare glazen potten en flessen levert, van start gaat zodra 5000 mensen zich hebben aangemeld. Inmiddels staat de teller op 1963.
Momenteel bestaat het assortiment van Pieter Pot uit een 300-tal producten waaronder pasta, noten, bloem, olie, koekjes en huishoudelijke artikelen. Oprichter Jouri Schoemaker focust zich met het concept in de eerste plaats op de milieubewuste consumenten: mensen die bereid zijn om duurzamer te leven op voorwaarde dat het makkelijk en aantrekkelijk is. “De eco-indifferent consumenten sluiten zich pas aan als verpakkingsvrij winkelen nog goedkoper en makkelijker is dan een normale supermarkt”, verklaarde hij begin deze maand aan Marketingfacts.