België en Zweden expansielanden bij uitstek
Eerder opende er al een Picard in Brasschaat en er zijn ook plannen voor winkels in Mortsel en Brugge. Binnen vijf jaar moet het aantal Belgische winkels van tien naar zestig gestegen zijn, goed voor 200 extra jobs. “We denken dat Belgen grotendeels dezelfde behoeften hebben op gastronomisch vlak als Fransen”, zei Philippe Pauze, voorzitter en algemeen directeur van Picard aan De Morgen. “Ze verwachten zowel een hoge kwaliteit als innovatie en dat kunnen wij hen bieden.”
Voorlopig verkoopt Picard Diepvries in België een deel van het assortiment voor de Franse markt, maar als het concept succesvol is in België wil gedelegeerd bestuurder Frédéric Bobée ook lokaal producten laten ontwikkelen.
In Frankrijk is Picard Diepvries een bekende keten met momenteel 910 vestigingen en dat aantal groeit elk jaar nog met ongeveer 20 nieuwe winkels. Ook in Italië zijn er al winkels van Picard en nu worden België en Zweden aanzien als de volgende landen waar het merk sterk wil uitbreiden. In Franstalig België waren er al langer filialen van Picard.