100 aanwervingen per jaar
Picard heeft meer dan 1200 producten in het gamma en voegt daar per jaar zowat 200 nieuwe producten aan toe. Vijftig daarvan zijn enkel bestemd voor de eindejaarsfeesten, tevens de periode waarin het bedrijf 15 % van diens bedrijfsresultaat weet te verwezenlijken.
Zowat 250 nieuwe Franse winkels in de komende 3 jaar betekent bovendien dat het bedrijf per jaar zowat 100 nieuwe mensen zal aanwerven.
Steunen op detailhandelspecialist
Van oorsprong was Picard een familiebedrijf, dat opgekocht werd door Carrefour en later in handen kwam van meerdere investeringsfondsen. Vier jaar geleden kwam Lion Capital aan het hoofd van het bedrijf te staan, maar volgens topman Philippe Pauze “zou het goed kunnen zijn voor Picard om op de steun van een detailhandelspecialist te kunnen rekenen, zeker tijdens de internationale uitbreiding.”
De Picard-groep stelt ook bijzonder ambitieuze internationale doelen voorop, voornamelijk in Azië en Noord-Amerika. Binnen 5 jaar wil het bedrijf, dat momenteel 95 % van zijn omzet genereert in Frankrijk, 10 % uit het buitenland kunnen halen. Het huidige omzetcijfer groeide in 2013 1,5 % aan tot 1,35 miljard euro.