PepsiCo lanceert een virtuele ‘snoepkast’ in de Verenigde Staten: de producent van frisdrank, chips en meer levert er nu ook rechtstreeks aan consumenten via twee webshops.
Direct naar consument
PepsiCo stort zich in coronatijden op de direct-to-consumermarkt: nu blijkt dat mensen extra veel snacken in coronatijden, lanceert de FMCG-producent twee webshops. Op de domeinnamen PantryShop.com en Snacks.com kunnen Amerikaanse consumenten voortaan etenswaren bestellen en binnen de twee dagen gratis thuis geleverd krijgen. Bestellingen kunnen ook worden verzonden als cadeau aan vrienden en familie.
Op PantryShop.com biedt PepsiCo samengestelde productbundels aan in pakketten tussen de 29 en 49 dollar. De pakketten bevatten onder andere ontbijtgranen van Quaker, fruitsap van Tropicana en energiedrankjes, afhankelijk van het gekozen thema. Bij Snacks.com kunnen consumenten helemaal zelf kiezen uit ruim honderd referenties van onder meer Lay’s en Cheetos. In de komende maanden zullen nog meer artikelen worden toegevoegd.
De webshops zijn in minder dan dertig dagen opgezet (van concept tot uitvoering) – door het eigen e-commerceteam van de merkproducent, zegt e-commercehoofd Gibu Thomas. Door het verplichte thuisblijven tijdens de coronacrisis zijn er thuis ook meer snackmomenten, ziet PepsiCo, zowel tijdens het werken en het thuisonderwijs als na het sporten. Consumenten maken ook meer en meer gebruik van e-commerce om voedsel en drank te kopen.