PepsiCo heeft een franchiseovereenkomst gesloten met het Deense Royal Unibrew voor een groot deel van haar drankenactiviteiten in België en Luxemburg. Ook in andere Europese landen werken beide partners al samen.
Benelux-structuur
Vanaf het derde kwartaal van dit jaar zal Royal Unibrew de verantwoordelijk voor het bottelen op zich nemen en instaan voor de verkoop van de koolzuurhoudende dranken van PepsiCo in België en Luxemburg (waaronder Pepsi, Pepsi Zero en 7UP) en de distributie van Looza. Ook zal het Deense bedrijf de field sales-activiteiten van het snackportfolio van PepsiCo met merken als Lay’s, Doritos en Cheetos ondersteunen. Zo breiden PepsiCo en Royal Unibrew een samenwerking uit die al bestaat in Nederland, Denemarken, Finland en de Baltische staten.
De nieuwe organisatie wordt onderdeel van een Benelux-structuur binnen Royal Unibrew, waar ook het Nederlandse Vrumona al deel van uitmaakt, met een aparte juridische entiteit voor de activiteiten in België en Luxemburg. Met deze strategische franchiseovereenkomst wil PepsiCo haar drankenactiviteiten versterken en haar merken laten groeien, zegt directeur Miet Delmotte van PepsiCo BeLux, die wijst op de “bewezen kwaliteiten” van Royal Unibrew.