Voedingsgroep Paulig, bekend van merken als Santa Maria en Poco Loco, neemt Conimex over van Unilever. Het bedrijf versterkt zo zijn positie in de Aziatische voedingscategorie in België en Nederland.
Complementair
Conimex werd opgericht in 1932 en bekleedt een toonaangevende positie op de Nederlandse en Belgische markt met zijn assortiment Aziatische maaltijdingrediënten, kroepoek, soepen, sauzen en kruiden. Unilever verkoopt het merk in het kader van een efficiëntie-oefening: de multinational wil zich concentreren op zijn dertig allergrootste merken.
Het portfolio van Conimex sluit perfect aan bij het World Foods-portfolio van Paulig, zegt het bedrijf in een persbericht. De overname creëert mogelijkheden om de inkoop- en toeleveringsketen op te schalen en de ontwikkeling van portfolio’s en concepten te combineren.
“Met de overname van Conimex streven we ernaar dat nog meer consumenten met groot plezier thuis Aziatisch eten bereiden,” zegt Paulig-CEO Rolf Ladau. De deal moet nog wel worden goedgekeurd door de Nederlandse mededingingsautoriteit.